Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geen Lofar maar Hunbar, Drenthe boft toch nog.

  • Professor B. Keuterboer

    Drenthe zou de primeur krijgen: een supertelescoop die als eerste ter wereld tot aan de “oerknal” in de tijd terug zou kunnen gaan.

    Maar helaas dreigt de subsidie voor deze supertelescoop (Lofar) te worden stopgezet. Een of andere commissie heeft een negatief advies uitgebracht.

    Maar gelukkig is er een pleister op den wonde: Drenthe krijgt in plaats daarvan een superhunescoop (Hunbar); ook een primeur, want de eerste in de wereld waarmee men de “oerhunebed” kan opsporen en informatie verschaffen over de toestand in de Drenthe toen deze “moeder van alle hunebedden” werd gebouwd.

    Het levert geen duizenden arbeidsplaatsen op zoals bij Lofar maar toch wordt er werkgelegenheid gecreëerd van enige tientallen. Je moet hierbij denken aan zaken als het met de hand afgraven van de grond waar deze mogelijke “oerhunebed” zou kunnen liggen (een secuur werkje!), het doorspitten van oude Drenthse teksten die mogelijkerwijs gegevens bevatten over dit eerste hunebed en het te voet doorkruisen van het woeste Drenthse landschap op zoek naar eventuele aanknopingspunten waar zo'n “oerhunebed” zou kunnen liggen.

    Drenthe komt er met dit alternatief dus niet zo slecht van af, Drenthe mag tevreden zijn.

    Het supersnelle internet wat Lofar Drenthe zou bieden schiet er helaas bij in maar een kniesoor die daarop let want internet is in Drenthe een bijna onbekend fenomeen als je beseft dat pas in de zestiger jaren de eerste telefoonaansluiting in Drenthe werd aangelegd.

    Kortom, wat je niet gebruikt heb je ook niet nodig.

    Professor B. Keuterboer, reeds verbonden aan de binnenkort op te richten Universiteit van Drenthe te Coevorden, faculteit Drenthse geologie en archeologie.

    Voor meer informatie, e-mail naar ProfessorBKeuterboer@UniversiteitDrenthe.nl

  • Relus ter Beek

    Dat is nog eens 'n bericht waar ik “u” tegen zeg en dat doe ik dan ook maar: “u”.

    Relus ter Beek

  • Relus ter B.

    Wat doe ik nou, wat doe ik nou??!!

    Dat moet natuurlijk zijn Relus ter B.

    Relus ter B.