Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Als ik mij er even in mag mengen......

  • drs. Veltbloem

    Goedenavond al tezamen.

    Mag ik mij even voorstellen: drs. T.C.Q. Veltbloem, geograaf.

    Zoëven las ik enkele berichten van mevr. T. Assenaer en enkele reacties daarop en het moet mij van het hart dat ook ik ondanks mijn academische opleiding in de sociale geografie nauwelijks ooit van Drenthe had gehoord.

    In tegenstelling tot mevr. Asenaer wist ik wel globaal waar het lag maar was er werkelijk nog nooit op bezoek op geweest en taalde daar ook niet naar, ervoer het ook niet als een gemis.

    En als ik afga op de berichten die ik op dit Drentheprikbord zoal verder lees dan denk ik dat ik ook inderdaad niets heb gemist!

    Ik wilde me er om redenen van beleefdheid niet eerder in mengen maar de onderwerpen van mevr. Asenaer waren net dat duwtje in de rug om dat wel te doen.

    Met haar vraag ik mij namelijk ook ernstig af waar Drenthe de facto voor staat, wat de meerwaarde is van een provincie Drenthe.

    En dit bedoel ik allesbehalve denigrerend naar de Drenthenaren toe maar als ik lees om maar eens wat te noemen wat dhr. Relus ter B. (die naam doet me ergens aan denken…..) op dit prikbord allemaal waagt neer te zetten dan weet ik niet meer of ik moet huilen of moet lachen. Dan vraag ik mij met mevr. Assenaer af of Drenthe überhaupt enige bestaanswaarde heeft en niet beter kan worden geherindeeld bij de omliggende provincies.

    Als Drenthe niets meer heeft te bieden dan wat afgezaagde folkloristische activiteiten zoals heide- en hunebedwandelingen of dat ene opoe Koekkink verhaalt hoe het driekwart eeuw geleden in Drenthe toeging, dat er in provinciehoofdstad Assen wordt geruzied over het al dan niet plaatsen van een hunebed als kunstvoorwerp (is dat werkelijk het belangrijkste wat er in Drenthe speelt? Het is niet te geloven!), dat de enige intellectuele prestatie van Drenthe lijkt te bestaan uit een gedateerde (of gaat het in Drenthe er nog altijd zo aan toe, het wordt me koud om het hart als ik denk dat dat wel eens waar zou kunnen zijn!) roman over een boerenjongen genaamd Bartje wiens hoogste goed het schijnt te zijn geweest dat hij niet van bruine bonen hield en waarover dan nog zelfs een Amerikaanse verfilming door Steven Spielberg wordt gemaakt, dat Drenthe regionaal geen enkele prestatie van formaat weet te leveren maar zich wel met de Golfoorlog in Irak meent te moeten bemoeien (een afleidingsmanoeuvre van een incompetente provincie?) en - erger nog - dat Drenthe in de rest van het land (in zoverre men er sowieso al aan denkt) de “vergeten provincie” wordt genoemd omdat zij bijna nooit in het nieuws is omdat er nagenoeg niets gebeurd, dan denk ik dat Drenthe toch echt zijn laatste tijd wel heeft gehad.

    Ik begrijp dat dit voor u als rechtgeaarde Drenthenaren moeilijk is om te verteren maar wees moedig en zie dit barre gegeven onder ogen en denk er eens serieus over na om uw provincie op te heffen.

    En de suggestie die iemand enige tijd geleden deed om van Drenthe maar een groot recreatiemeer te maken was nog helemaal niet zo'n slechte……

    Er zijn nog zat andere mooie plekken in ons landje om te wonen en (en dat is een groot pluspunt ten opzichte van Drenthe) waar wél dingen gebeuren die het leven zin en glans geven.

    gegroet, drs. Veltbloem

  • siep

    SJESUS had je nix te doen ofzo, wat een onzin iedreen maar dan ook iedreen weet waar drenthe ligt en dat was ook de vraag; waar ligt drenthe kom op zeg hoe stom kun je zijn en u ook drs. veltbloem

  • Louisa

    Ik ken nog iemand die precies zo (langdradig)schrijft als jij, en die komt uit de buurprovincie Friesland,maar die ‘syt ze’ echt vliegen de laatste tijd.

    Ben je zijn klontje..:?

    Pas maar op jij bent er niet ver vandaan….van dat vliegen….en dan…

    dan stort je met een noodvaart neer..arme jij toch:-(

    Louisa

  • Louisa

    haha kloOntje haha moet dat zijn…ik heb vanavond custardpudding in mijn gedachten gezien…je weet wel,dat spul dat zo klontert…hahaa

  • Drs. Veltbloem

    Geachte mevrouw Louisa,

    Bedoelt u soms dr. ir. Z(acharias) N(obert) G(ustaaf) Veltbloem?

    Dat is mijn zeer gewaardeerde neef uit Friesland.

    hoogachtend

    Drs. T.C.Q. Veltbloem

  • Louisa

    Zeer leuk bedacht

    maar ik was in mijn bericht

    transparanter in het weggeven van de naam

    (waarover nu weer zeer grote twijfels zijn,

    maar dat komt door de dag,

    waarin ik, gewoonlijk,wat helderder van geest ben)

    dan hoe jij het nu brengt haha.

    (ik mag u toch wel ‘jij’ noemen hoop ik?)

    Nee dus..

    Wat moet je trouwens met een neef

    ookal is ie door jou zeer gewaardeerd,

    in Friesland??

    Dat is toch wel zoooooooooo ver!

    Of,en dat zal het meest waarschijnlijke zijn:

    Je waardeert hem juist omdat ie zo ver woont;-)

    hahaha

    zonnige groet,

    Louisa

    Drs. Veltbloem schreef:

    >

    > Geachte mevrouw Louisa,

    >

    > Bedoelt u soms dr. ir. Z(acharias) N(obert) G(ustaaf)

    > Veltbloem?

    > Dat is mijn zeer gewaardeerde neef uit Friesland.

    >

    > hoogachtend

    >

    > Drs. T.C.Q. Veltbloem

  • Kais

    Waarschijnlijk kan ie z'n “familieleden” niet helemaal meer onderscheiden van elkaar… ;)

    doeg doeg

    Groetjes,

    Kais*D