Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bartje

  • mary witteman

    ik zou heel graag de film van bartje in mijn bezit krijgen, tegen vergoeding natuurlijk. dus wie er op uitgekeken is ? graag even een mailtje aan mij

  • Eduard van der Wouden

    Goeiedag Mary,

    Er is een nieuwe movie in de maak over Bartje!

    De bekende producer en regisseur Steven Spielberg kreeg een tijdje geleden de Engels-Amerikaanse vertaling van het boek over het leven van Bartje in handen en was daar zo van onder de indruk dat hij besloten heeft er een nieuwe film over te maken.

    Een provinciale filmploeg schijnt zoiets al te hebben gedaan maar Spielberg wil het veel grootser aanpakken, met special effects en megasterren van wereldformaat (hou het nog een beetje geheim maar Tom Cruise schijnt de rol van Bartje te gaan spelen).

    De film gaat naar alle waarschijnlijkheid The Bartje Saga heten en is Engelstalig. Als het even mee zit is hij volgend voorjaar al in de cinema's te bekijken.

    Spielberg schijnt het boek over Bartje zo te hebben bewerkt dat het wel eens de topmovie van het jaar 2004 kan gaan worden , kosten en moeiten worden in ieder geval niet gespaard.

    De film zal in Kazachstan worden opgenomen omdat de daar aanwezige locatie sterke trekken schijnt te vertonen met het Drenthe uit de tijd van Bartje.

    Ook plaatselijke figuranten zullen een rol spelen want de film over Bartje wat oosters zal doen laten aandoen maar ook daar schijnt Spielberg een mouw aan te passen.

    By the way, het toppunt in de film is het opblazen van een hunebed waardoor ook een heel veendorp mee de lucht ingaat: heel spectaculair!

    Om dat te realiseren wordt die plek in Kazachstan momenteel volgebouwd met hunebedden, leuk voor de mensen daar, die hebben er gelijk een cultuurhistorisch objekt waar ze trots op kunnen zijn erbij, waar een film al niet goed voor kan zijn.

    Eduard van der Wouden, vertegenwoordiger van de Steven Spielbergcompany in Nederland