Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wonen in Drenthe

  • Jet

    Wij zijn ons aan het oriënteren te gaan wonen/werken in Drenthe (tegen Groningen aan). Kan iemand ons ervaringen vertellen over de (misschien grote) overstap vanuit de Randstad (regio R'dam). Wij zijn ons er van bewust dat je veel zelf moet ondernemen om het een kans te geven, maar hoe word je daar ontvangen ?? Wij proberen een camping over te nemen. Alvast bedankt voor jullie reactie !!

  • Josina

    Hoi Jet,

    Ik woon in Stadskanaal, da's net aan de andere kant, in het Groningse tegen Drenthe. En ik kom ook uit Rotterdam. Van origine dus, want ik heb ook nog in Den Haag gewoond.

    Ik woon hier nu 2,5 jaar en ik verbaas me nu nog iedere dag over mijn belevenissen hier. Ik zou nooit, nooit meer terug willen naar het westen.

    De mensen zijn hier VEEL vriendelijker, gezelliger, aardiger, enz. Ze komen echt vanzelf bij je op de koffie, hoor. Je moet natuurlijk wél een klein beetje zelf je best doen. Maar een ‘hallo’ en een klein praatje doen wonderen. Op mijn homepage staat een column over mijn ‘emigratie’. Daar lees je nog veel meer over de buurt hier. Mijn page is: www.xs4all.nl/~josina Onder het hoofdstukje columns staat ‘emigreren’. Daar staat ook wel ergens mijn emailadres, dus als je me eens mailt, kan ik je wat meer vertellen of je helpen met wat dan ook.

    Groet

    Josina

  • ien

    kijk josina,, wat jij nu zegt over emigreren,, dat doet de groningers en neem aam de drenten ook pijn,, want in het westen denken ze dat na zwolle geen mens meer woont,, hhet is ook een deel van nederland,, en wel een mooi deel,, en is echte geen emigreren hoor

  • Josina

    Beste Ien,

    Als je mijn reactie en/of verhalen gelezen hebt, zul je hopelijk begrijpen dat emigreren naar het Noorden van Nederland héél positief is.

    Ik bedoel met emigreren: het is hier véél en véél beter dan in het Westen. De mensen zijn veel vriendelijker, de criminaliteit is véél minder, er is veel minder stress. De verschillen in mentaliteit, criminaliteit enz. zijn zó groot dat het líjkt dat je in een ander land bent. Maar alleen positief hoor!

  • ien

    weet ik wel,maar het komt zo raar over,, ben zelf een groninger,, en woonde ook in den haag,, daar werd me gevraagt hoeveel kippen we hadden en of ik ook op klompen liep,, je begrijpt dat het dan erg raar overkomt,, maar goed dat je het zo naar je zin hebt hier,, ben zelf weer verhuisd , nu naar nijmegen,, waar ik het ook erg naar m,nn zin heb

  • Siem

    Ik ben geboren en en getogen in Amsterdam en woon nu alweer twintig jaar in Drenthe. Ik zou voor geen goud terug willen. Veel redenen zijn hierboven al genoemd. Ik wil daar nog aan toevoegen dat je hier in het noorden tenminste enigszins betaalbaar lekker buiten kunt wonen.

  • angel

    je wordt hier waar ik naar toe ben getrokken ..niet ontvangen alles wat vreemd nieuw is is niet geaccepteerd…

    een verschil met b.v de provincie groningen dat is een veel ruimdenkender provincie

    bepaalde generaties ontbreken ook stom weg in drente …b.v de jaren 60 en 70 generatie deze generatie is ruim vertegenwoordigd in o.a groningen het maakt mede door deze groep het een stuk leefbaarder als de provincie drenthe

    de arrogantie is hoog in drente zonder dat daar echt een aanwijsbare reden voor is.

    maar des al niet te min ieder leeft voor zijn eigen dat moet je al stds mens ook wel weten zo ondehan het isa ook maar net van welk belang je het vindt hoe men met elkaar omgaat

    wat dat aangaat zou ik eerder emigratie adviseren.