Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

drentsche dialect

  • joop

    ik zoek het drentsche woord voor “inspiratie ” wie weet het???????????

  • Relus ter B.

    Geen moeilijke vragen stellen Joop , daar houden we niet van in Drenthe!

    Relus ter B.

  • joop

    zo'n moeilijke vraag is dit toch niet?

  • Relus ter B.

    Jawel Joop , wij Drenthenaeren vinden dit reuze moeilijk!

    Ik vraag me zelfs af of wij het woord “inspiratie” wel kennen…..ik zou niet weten wat het betekent.

    Relus ter B.

  • Prof. dr. B. Boonstra

    Joop

    Misschien dat ik je van dienst kan zijn? Ik zal mijn best doen om het Drenthse equivalent van het woord “inspiratie” voor jou op te zoeken. Je moet wel eventjes geduld hebben want dit gaat tijd kosten, veel tijd.

    tot schrijvens

    Prof. dr. B. Boonstra, algemeen hoogleraar in het dialect en de leefomgeving van Drenthe aan de universiteit van Tsjang-Kai-Sjek te Taipeh, Taiwan.

  • Prof. dr. B. Boonstra

    geachte Joop

    Ik moet je teleurstellen Joop, ik heb geen Drentse vertaling van het woord “inspiratie” kunnen vinden. Ik vraag me af waarom niet, ik denk dat het ermee te maken heeft dat Drenthe vanwege zijn perifere ligging een regio in de vergetelheid is en daarom niet uitnodigt tot inspiratie vandaar dat dat woord niet bestaat in het Drents.

    Prof. dr. B. Boonstra, algemeen hoogleraar in het dialect en de leefomgeving van Drenthe aan de universiteit van Tsjang-Kai-Sjek te Taipeh, Taiwan.

  • theo

    :?

  • Bertus ten Caat

    Het Drentse woord vor INSPIRATIE is:

    ZIN!

    Denk daar maar eens over na!!!!

  • aad van der laan

    he relus ter b is ontwaakt uit zijn winterslaap

  • Harm

    Misschien dat “begeestering” een aardig woord is. Dat is echter ook gewoon een Hollands woord, en dus niet typisch Drenths.

    Maar het past in ieder geval beter in een Drenthse zin dan “inspiratie”, hetgeen een latinisme is.