Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat wilt U met Drenthe?

  • Bartje, nu serieus

    In het dagblad van het Noorden heb ik gelezen dat het tourisme aantrekt in Drenthe. De vraag is wat willen we (U) met Drenthe?

    Ik denk dat we ons Drentse landje moeten “verkopen” als de provincie voor de recreatie, de rust, ontspanning. Geen wilde taferelen maar wel een plek om te kunnen ontspanning, tot jezelf kunnen komen en te kunnen genieten van de natuur, de uitgestrekte bos en heidevelden.

    Daarnaast een beperkt aantal MEGA-activiteiten ter completering zoals de Rijwielvierdaagse of zelfs ter contrastering het motorgeweld TT te Assen.

    Wat vind u ervan? Heeft u ideeen, opmerkingen, suggesties?

  • lindy

    Nou, vind wel dat bij rust, recreatie en ontspanning, genieten van de natuur middenin die uitgestrekte bos-en heidevelden zeker wel een wild tafereeltje mag plaatsvinden af en toe. *D

    Nu ff serieus, houd alles maar zo rustig mogelijk, hier in Twente hebben we eens per jaar o.a. een vette houseparty ( met veel kabaal in de wijde omtrek), ralley's, gigantische verkeersoverlast sinds we ook nog es een Ikea vestiging hebben gekregen, en de rust is hier ver te zoeken. Mijn oma was drents, en wat ik van haar hoorde was juist dat het er daar allemaal zo gemoedelijk aan toe ging( gaat?)

    Ik denk dan ook dat je de provincie Drenthe dus ook op geen enkele manier moet ‘'verkopen’', want dan heb je straks overal van die jongerencampings, zoals op Texel. Dus als je zonodig wilt ‘'verkopen’', adverteer dan alleen in bejaardenfolders. En dat zegt een jonge meid.

    de groeten.

    Lindy

  • Een serieuze reageerder

    Drenthe ligt te ver weg om voor de rest van Nederland interessant te zijn hetzij als toeristisch gebied hetzij voor industrie of dienstverlening.

    Een dagje uit naar Drenthe is voor de randstedeling net zo ver als een dagje uit naar de Ardennen, daar begint men dus niet aan. Andere Nederlanders gaan niet naar Drenthe (op de Friezen en Groningers na dan maar die stellen getalsmatig weinig voor) omdat ze zelf al de nodige natuurschoon hebben.

    Ook is het zo dat de randstedeling met een uurtje rijden mooie gebieden tegenkomt die voor Drenthe niet onderdoen.

    Voor een langer verblijf zou Drenthe aantrekkelijk kunnen zijn maar dan moet Drenthe concurreren met andere toeristische gebieden die eveneens wat verder weg liggen en die qua natuurschoon veel en veel meer hebben te bieden dan een achtergebleven, ver uit de buurt liggende “provincie” waar de klok al decennialang lijkt stil te staan met her en der nog een overgebleven bosje of heideveldje.

    Mijn advies is om van Drenthe maar één grote recreatieplas te maken, wellicht dat dat nog mensen van elders aantrekt en dan ze we gelijk ook af van al dat irritante gedoe over Bartje en zijn haat-liefde-verhouding ten opzichte van de bruine boon, die paar op elkaar gestapelde brokken steen die doorgaan voor “toeristische attractie” en die de vreemde naam “hunebedden” dragen (ooit Hunnen in Drenthe geweest? aan het gedrag van de Drenthenaren te zien wellicht wel) en de Drenthse “monumentale panden” oftewel de plaggenhutten. Ook taaltechnisch biedt dit perspectief omdat we dan ook meteen - gelukkig ! - verstoken zullen zijn van het eigenaardige met de kiezen op elkaar geklemde gebrabbel wat doorgaat voor Drenthse “streektaal”.

    Het zou een interessant onderzoeksonderwerp zijn om eens uit te vinden of het Drenthse dialect wat Jeltje van Nieuwenhoven spreekt niet mede van invloed is geweest dat zij het lijsttrekkerschap van de PvdA niet heeft verkregen.

    Nee, maak er maar een grote waterplas van, dan is iedereen tevreden (ook de Drenthenaren want zij zuchten al eeuwenlang onder hun minderwaardigheidscomplex, als je in je provinciale “literatuur” geen andere hoogstandjes weet te bereiken dan dat een of ander boerenjochie geen bruine boontjes lust dan heb je elk bestaansrecht als provincie geheel en al verspeeld; natuurlijk zullen de Drenthenaren met have en goed wel eerst worden geëvacueerd, dat spreekt voor zich).

    Ik weet ook al een naam voor dit nieuwe meer: het plaggemeer, is er toch nog een historische band met het verleden.

  • lindy

    Tjonge zeg, wat een onbenullige reactie, maar ik mag aannemen dat je zelf uit de Polder komt, en gewoon tijdens de drooglegging bloot kwam te liggen???

    Het IQ van een garnaal, en dan schat ik je nog hoog in ook…

    Gegroet, visser uit Urk..

  • Een serieuze reageerder

    Je kunt het niet hebben dat ik zo raak heb uitgelegd hoe de Drenthse vork van de Drenthse steel eruit ziet. Drenthe heeft zijn langste tijd als land gehad, tijd voor wat anders: het plaggemeer.

  • lindy

    Hahaha…Lindy komt uit Twente hoor…*D Maar daarom ben ik het nog niet met je eens wat Drenthe betreft…;-)

  • lindy

    Enne…had ik gelijk wat die polder betreft??? :-)

  • Een serieuze reageerder

    Lindy, heb ik ook maar ergens beweerd dat jij een Drenthse zou zijn?

  • Een serieuze reageerder

    Op zulke kletspraatjes ga ik niet in.

  • lindy

    Nee, heb je gelijk in, nu niet te bijdehand worden, Lindy is blond…*D ;-)