Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voor al uw vragen over Overijssel

  • Bertje uit Overijssel

    Hallo allen!

    Mijn naam is Bertje en ik kom uit Overijssel. Een mooie provincie ten zuiden van Drenthe, jullie allemaal wel bekend.

    Aan mij kunnen jullie al je vragen stellen over Overijssel of ik ze ook beantwoord is vers twee.

    Zoals jullie zien schrijf ik ABN, dat komt omdat wij gecultiveerder zijn dan onze Saksische broeders uit het noorden die het tijdperk van de plaggenhut en de jeneverbesstruik bij het hunebed nog maar net achter zich hebben gelaten. ;)

    Met Bertje uit Overijssel kun je dus veel begrijpelijker debateren en dat is natuurlijk nooit weg.

    Voor nu: trusten en misschien tot ziens.

    Bertje uit Overijssel

  • lindy

    Noh,( helaas steet dat dakje op'n o niet op mien tikbord), vertel ie mie noe es effen woar ai't hele twentse volksleed dan kunt vinden, doar hef den man oet Drenthe met zie-n volksleed dan misschien ok nog weer wat an. En, hoezo bint wi-j gecultiveerder as t volk oet Drenthe??? Da's nie woar heur, moar wat leu wilt nog hoger driet'n dan ze ‘t gat hebt zitt’n, en dan lik dat alleen zo.

    Misschien möt oew-leu doar mangs es n betje öwer noadenk'n.

  • lindy

    Dat had je erboven moeten zetten, arrogante kwast, met je ''gecultiveerde taaltje".