Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Drents Plat

  • jootje

    Op elke vrijdagavond wordt bij ons lokale radio station (gelderland) altijd cabaret uitgezonden. Een maand geleden (rond de tt) werd iets van DRENTS PLAT (ofzo) uitgezonden. Met ene RIEKSIE en vele anderen. Ik heb me bescheurd van het lachen. Weet iemand wie dit zijn, en is hiervan een cd of dergelijke te koop. Het waren meerdere stukjes. O.a over de TT, over Vroeger enz. Aan de bandkwaliteit te horen was het al aardig oud.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Groetjes, Jootje.

  • jootje

    Ps. Ook werden er liedjes tussen door gezongen. Het was volgens mij een groep van meer dan vier personen. Zowel mannen als vrouwen. Het stukje over de tt ging over een persoon die even op een engelse motor mocht passen. Hij klom er stiekem op en starte hem. Het gas bleef hangen en hij scheurde het circuit op, en won de wedstrijd.

    Dit ter aanvulling trouwens.

    Groetjes,jootje schreef:

  • geerts

    Wie van jullie heeft dat prachtige nummer van de tt nog en dan het liefst op de pc

    vroeger heb ik de lp gehad en uitgeleend en tja weg is weg

  • geerts

    dit stukje is gemaakt door

    ——————————————————————————–

    Laamert oet Zweel (alias Jan Kalkdijk, onderwijzer te Winschoten maar in Zweelo geboren) wist vooral met zijn belevenissen op de TT (in Assen) spanning en humor te combineren. Hij stond in 1978 al ruim 30 jaar op de planken en trad regelmatig met Gert-Jan oet Daol'n op.

    dus als iemand weet hoe er aan het stukje van de tt te komen is twijfel niet laat maar horen

    jootje schreef:

    >

    > Ps. Ook werden er liedjes tussen door gezongen. Het was

    > volgens mij een groep van meer dan vier personen. Zowel

    > mannen als vrouwen. Het stukje over de tt ging over een

    > persoon die even op een engelse motor mocht passen. Hij klom

    > er stiekem op en starte hem. Het gas bleef hangen en hij

    > scheurde het circuit op, en won de wedstrijd.

    >

    > Dit ter aanvulling trouwens.

    > Groetjes,jootje schreef:

  • jootje

    Geert bedankt voor de naam. Ja jammer dat ik het niet gelijk heb opgenomen. Was echt lachen. Ik zal eens een mail sturen naar het radio station die het heeft uitgezonden. Misschien kunnen zij mij (en jou) verder helpen. Maar ik denk dat zij een lp hebben afgespeeld (dit te horen aan het kwaliteit).

    Ik hou contact.

    Groetjes, Jootje

  • Erik

    Volgens mij zijn er nog steeds CD's te koop hiervan onder de naam Drenthe Plat.

    Groetjes Erik..

    jootje schreef:

    >

    > Geert bedankt voor de naam. Ja jammer dat ik het niet gelijk

    > heb opgenomen. Was echt lachen. Ik zal eens een mail sturen

    > naar het radio station die het heeft uitgezonden. Misschien

    > kunnen zij mij (en jou) verder helpen. Maar ik denk dat zij

    > een lp hebben afgespeeld (dit te horen aan het kwaliteit).

    > Ik hou contact.

    > Groetjes, Jootje